Kącik czytelniczy: Nowości w domowej biblioteczce

Witajcie! :)



Czytanie książek to same plusy: rozwijają wyobraźnię, poszerzają słownictwo oraz wiedzę. Dla mnie  czytanie książek to przede wszystkim przyjemne spędzenie wolnych chwil, pozwalające oderwać się od świata codziennego do niesamowitych historii. Tych momentów nie jest niestety tak dużo. Jednak, gdy tylko zdarza się okazja to chętnie sięgam po książkę. Ostatnio postanowiłam zakupić kilka książek, jako że często dopada mnie przeziębienie. Chciałam, aby to zmobilizowało mnie to do częstego czytania. W końcu jest tyle wspaniałych historii do poznania :D. A jakie książki skusiły mnie tym razem? Serdecznie zapraszam na post :).


Tym razem najbardziej zaintrygowały mnie thrillery. Nie zabrakło też jednak typowo kobiecej powieści :). Książki te mam od niedawna, więc dzisiaj mam dla Was ich krótkie opisy, które mam nadzieję, zainteresują Was do ich przeczytania :).

Ta dziewczyna



Thriller psychologiczny autorstwa angielskiej pisarki Michelle Frances. 

Książka opowiada losy trzech bohaterów: matki, syna oraz jego dziewczyny. Matka Laura to kobieta sukcesu. Rozwija karierę producentki telewizyjnej, od wielu lat jest żoną zamożnego mężczyzny oraz ma ukochanego syna Daniela, który wydaje się być dzieckiem idealnym. Rysę na perfekcyjnym obrazie syna powoduje jego nowa dziewczyna - Ta dziewczyna. Cherry, choć piękna i inteligentna, sprawia dla Laury wrażenie osoby, która coś przed nimi ukrywa. Matka w obawie o spokój swojej rodziny postanawia ją rozgryźć i dowiedzieć się, czy Cherry chodzi o Daniela, lub może o jej rozwijającą się karierę. 

Dziewczyna z pociągu



Popularny thriller autorki Paula'y Hawkins. Książka doczekała się w 2016 ekranizacji. 

Bestseller przedstawia spokojne i  usystematyzowane życie Rachel. Kobieta wstaje codziennie rano i udaje się na pociąg, którym dojeżdża do pracy. Zna ona jego trasę tak dobrze, że doskonale wie jakie domy zobaczy w danym momencie. Z czasem Rachel zaczyna wydawać się, że zna mieszkańców jednego z mijanych domów. Chciałaby ona być równie szczęśliwa, co oni. Jednak pewien dzień sprawia, że wszystko się zmienia. Rachel dostrzega tam coś przerażającego. Choć obraz widzi tylko przez moment, aż do ruszenia pociągu, to wnikliwie zapada on w jej pamięć. Od teraz Rachel ma szansę stać się częścią życia ludzi, których codziennie widywała przez okno pociągu. Stwierdza wręcz ona, że jest zdecydowanie kimś więcej, niż dziewczyną z pociągu.

Nieodnaleziona



Polski thriller psychologiczny autorstwa cenionego autora Remigiusza Mroza. 

Historia opowiada losy Damiana Wernera, którego narzeczona zaginęła przed dziesięcioma laty. Mężczyzna zdaje sobie sprawę, że zapewne już nigdy jej nie zobaczy. Jednak pewien dzień sprawia, że myśl ta wcale nie jest już tak pewna. Damian trafia na ślad narzeczonej w Internecie, gdzie nieznajoma osoba publikuje jej zdjęcie na jednej ze stron, szukając dziewczyny. Szybko przytomniejąc, mężczyzna stwierdza, że może to być tylko duże podobieństwo. Jednak nieznajomy wstawia drugie zdjęcie kobiety, nieprzypadkowe zdjęcie. Jest to bowiem fotografia, którą zrobił sam Damian, na kilka dni przed zaginięciem narzeczonej i którego nie widział nikt poza parą. Mężczyzna postanawia odkryć, kto publikuje zdjęcia. Z każdą kolejną chwilą osobistego śledztwa stwierdza on, że chyba nie znał swojej narzeczonej tak dobrze, jak mu się wydawało. 

Barwa ciszy



Thriller psychologiczny autorstwa angielskiej autorki Rosamund Lupton.

Yasmin Alfredson postanawia wyruszyć na Alaskę, by spotkać się ze swoim mężem Mattem, który jest dokumentalistą. Kobiecie towarzyszy jej głucha córka Ruby. Po przylocie na miejsce, Yasmin otrzymuje przerażającą wieść. Wioska, w której przebywał jej mąż została doszczętnie spalona przez olbrzymi pożar, w którym nikt nie zdołał ocaleć. Yasmin jednak przepełnia uczucie, że jej mąż przeżył. Postanawia ruszyć na jego poszukiwania. Podczas nocy polarnej kobieta z córką przemierzają ciężarówką Alaskę. Jednak nie są zupełnie same. Przez całą podróż śledzi je tajemniczy samochód, a na laptopie Ruby pojawiają się anonimowe e-maile z martwymi zwierzętami. 

Kiedy odszedłeś



Kontynuacja książki "Zanim się pojawiłeś" autorki Jojo Moyes. 

Lou wciąż nie może otrząsnąć się po tym, co ją ostatnio spotkało. Próbuje mimo wszystko rozpocząć wszystko od nowa, przeprowadzając się do Londynu. Wiedzie tam nudne życie, z którego nie jest zadowolona. Wszystko zmienia się, gdy do jej drzwi puka nieznajoma nastolatka. Przewraca ona życie Lou o 180 stopni i sprawia, że musi ona znowu zmierzyć się ze swoimi słabościami. Od tego momentu żaden dzień w ich życiu nie można nazwać nudnym. 

Jak widzicie mam sporo do przeczytania :D Na pierwszy ogień poszła ostatnia książka, czyli kobieca powieść Jojo Moyes :).

Czy przeczytaliście jakąkolwiek z powyższych książek? Po jakie gatunki Wy najchętniej sięgacie? :)

Buziaki,

Bądź na bieżąco i polub mnie również tu: 

15 komentarzy:

  1. Z tych książek które przedstawiłaś, czytałam tylko "Dziewczynę z pociągu". Wiem że zdania na jej temat są podzielone, mnie się osobiście podobała i nie zawiodłam się, chociaż najpierw obejrzałam film.
    Mimo iż nie lubię czytać thrillerów to raz na jakiś czas zdarza mi się przeczytać. Kto wie, może kiedyś skusze się na którąś z tych tutaj? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie słyszałam, że jednym ta książka się podobała, innym wręcz przeciwnie :) Zobaczymy jak będzie w moim przypadku :)

      Usuń
  2. "Ta dziewczyna" i "Dziewczyna z pociągu" bardzo chcę przeczytać :D Zazdroszczę Ci tych książeczek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie swiatksiazki.pl są one tańsze niż w innym księgarniach, polecam tam zajrzeć :)

      Usuń
  3. O tej książce Mroza nie słyszałam, ale też nie przepadam za jego dziełami :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale słyszałam, że jest na prawdę dobra :)

      Usuń
  4. cZYTAŁAM 'Ta dziewczyna ' bardzo fajne książka naprawde , pozdrwawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Mam nadzieję, że mi również się spodoba :)

      Usuń
  5. Bardzo chciałabym przeczytać "Dziewczynę z pociągu". Koniecznie muszę sięgnąć po tę książkę :)

    PS. Robisz cudowne zdjęcia!

    pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję :) Takie komentarze wiele znaczą :*

      Usuń
  6. Nie czytałam ich. Dziewczyna z pociągu zbiera skrajne opinie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, czytałam je jak kupowałam książkę :D Zobaczymy jaką ja będę miała opinię :)

      Usuń
  7. Ja czytałam Dziewczyna z pociągu i książka moim zdaniem bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Dziewczyna z pociągu" jest na mojej liście czytelniczej.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Labonny blog , Blogger